Bossche VVD pleit voor meer terrassen

Naar aanleiding van een discussienotitie in de commissie Bestuurszaken heeft de Bossche VVD gepleit voor meer terrassen in de Bossche binnenstad en op de Driesprong in Rosmalen. Fractievoorzitter Ralph Geers: “Laat ondernemers ondernemen en geef ze waar mogelijk de ruimte voor een terras”.

Bij het uitbreiden van de terrassen is het wel van belang om te blijven kijken naar de veiligheid en de mogelijke overlast voor bewoners. Goed overleg tussen de verschillende belanghebbenden is daarom van belang. Om extra terrassen mogelijk te maken kan het nodig zijn dat er parkeerplaatsen komen te vervallen. De Bossche VVD vindt dit alleen acceptabel als deze plaatsen elders in de binnenstad gecompenseerd worden. Voor onze binnenstadsondernemers zijn deze parkeerplaatsen namelijk van groot belang.

Wat de Bossche VVD betreft blijft de Parade het mooie plein dat het nu is en gaan we dat niet verstoppen door de Parade vol te gooien met terrasstoelen. De openheid en rust van de Parade is een waardevol element om te behouden.