VVD wil overlast kade Engelen wegnemen

De Bossche VVD en GroenLinks willen dat de overlast door dieselaggregaten van schepen die aanmeren bij de kade in Engelen opgelost wordt. Daarom stellen beide partijen voor om de kade te verplaatsen naar de Diezekade, bij de Brabanthallen. Deze kade ligt niet in de buurt van een woongebied en zorgt daarom voor minder overlast.

Eerder had de Bossche VVD al ambtelijk aangedrongen op een oplossing, maar na een eerste onderzoek werd het stil. Nu de overlast nog steeds ervaren wordt besloot de Bossche VVD om samen met GroenLinks schriftelijke vragen aan het college te stellen.

Het aantal schepen dat aanmeert bij de kade in Engelen is afgenomen door de in gebruik name van het nieuwe Maximakanaal. Maar nog steeds zorgt het ontbreken van stroomvoorzieningen op de kade er voor dat schippers hun dieselaggregaat aan laten staan als stroomvoorziening. De kade vervangen door de Diezekade zorgt dat de overlast voor de inwoners van Engelen verdwijnt.

(In de bijlage vindt u de brief met de vragen die naar het college is gestuurd.)