D66 en VVD willen proef met vrije sluitingstijden horeca

Tijdens de komende raadsvergadering zullen de fracties van D66 en VVD het college vragen om te komen tot een proef met vrije sluitingstijden in de horeca. Aanleiding daarvoor is o.a. het recente incident op de Parade waarbij een grote groep jongeren zich tegen de politie keerde. De fracties zijn bovendien van mening dat het verder spreiden van de sluitingstijden er toe kan bijdragen dat het leefklimaat in de binnenstad verbetert.

Fractievoorzitter Mike van der Geld (D66): “Wij willen de overlast en veiligheidsrisico’s op de piekmomenten verder beperken door voor meer spreiding te zorgen. Dit moet uitgaan leuker en aantrekkelijker maken en de binnenstad leefbaarder.”

Op dit moment gaat bij veel uitgaansgelegenheden om 4 uur het licht uit, waardoor iedereen buiten komt te staan. Dit geeft overlast en onveilige situaties die gemakkelijk voorkomen kan worden.

“Uiteraard moet deze proef als ook de evaluatie in goed overleg met bewoners, ondernemers en de politie gaan plaatsvinden. Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat de binnenstad veiliger en leefbaarder wordt.” Aldus fractievoorzitter Ralph Geers (VVD).