14 miljoen euro voor het Bossche Investeringfonds

Gisteren is bekend geworden dat het Bossche Investeringsfonds (BIF) per direct is gestart en een omvang heeft gekregen van 14 miljoen euro. De Bossche VVD is enorm trots op deze prestatie. Wethouder Jan Hoskam heeft samen met de Bossche Investeringsmaatschappij (BIM) dit unieke initiatief genomen.

Fractievoorzitter van de Bossche VVD Ralph Geers: "Dit is een concrete boost voor ondernemers in 's-Hertogenbosch. We helpen hiermee innovatieve bedrijven verder zodat zij voor werkgelegenheid kunnen zorgen."

Het BIF is een publiek-private samenwerking tussen gemeente en particuliere investeerders dat zijn weerga in Nederland niet kent. De gemeente draagt 8 miljoen euro bij en de zes investeerders brengen naast hun kapitaal ook hun kennis, ervaring en netwerk in. Op deze manier krijgen ondernemers die gebruik mogen maken van het fonds een geweldige kans om hun bedrijf succesvol uit te bouwen.

Wij zijn Jan Hoskam, Maurice Horsten van de BIM en de zes investeerders; Peter van den Bosch (DGA Van den Bosch Transporten), Maddy Goossens (Vast&Goed, voormalig DGA Goossens Wonen&Slapen), Arjen Heeres (voormalig COO en mede-eigenaar Quintiq), Jos Koster (voormalig DGA De Drie Mollen koffie), Jack de Laat (DGA Verffabrikant SPS) en Abel Slippens (voormalig CEO Sligro Food Group) dankbaar voor hun leiderschap, inzet en durf.