Training voor politieke kandidaten!

Als gemeenteraadslid dien je kennis te hebben over veel verschillende onderwerpen en belangen. De VVD hecht veel waarde aan kwalitatief sterke raadsleden en bestuurders. Om onze kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezing van maart 2018 in Sint-Michielsgestel en ’s-Hertogenbosch goed voor te bereiden start er een speciaal trainingsprogramma voor politieke kandidaten.

Samen met de Haya van Somerenstichting organiseert de Regio Zuid een speciaal trainingsprogramma voor Brabantse kandidaat-raadsleden. Hierin zal zowel aandacht zijn voor liberalisme in de praktijk, gemeentelijke beleidsterreinen/financiën en politieke vaardigheden.

De trainingen zijn op:

• 4-11-2017 Politieke oriëntatie: Liberalisme I (2 dagdelen)
  • 2-12-2017 Politieke vertegenwoordiging: Basistraining Gemeenteraad en Gemeentefinanciën (2 dagdelen)
  • 6-1-2018 Professionele vaardigheden: Presentatie I (2 dagdelen)
  • 27-1-2018 Professionele vaardigheden: Discussie I (2 dagdelen)
  • 24-2-2018 Professionele vaardigheden: Debat I (2 dagdelen)

Alle trainingen zijn in Partycentrum Den Heuvel te Mierlo (Heuvel 2, 5731 AM Mierlo) van 10.00-16.00 uur.  De kosten zijn ca € 45,- tot € 50,-. Dit is incl. lesmateriaal, lunch, koffie thee, etc.

Graag willen wij alle kandidaten die interesse hebben om raadslid te worden laten deelnemen aan deze cursussen. Het bestuur ziet graag een sterke fractie met leden die persoonlijk zeer sterk zijn op hun 'eigen' vakgebied.

Direct opgeven kan via 'Mijn VVD'! Heb je vragen of opmerkingen over dit programma, zoek dan contact met ons bestuurslid Opleiding en Training via Laurenss1988@ziggo.nl of 06-38599422.