Jan Hoskam en André Rotman krijgen Stikker Plaquette VVD

Gisteravond heeft Yvonne van Mierlo (vicevoorzitter Regio Zuid VVD) namens het hoofdbestuur van de VVD de mr. D.U. Stikker plaquette uitgereikt aan Jan Hoskam en André Rotman vanwege hun jarenlange grote inzet voor de VVD.

Jan Hoskam: gedegen bestuurder

Jan Hoskam is sinds 2011 wethouder in de Gemeente ’s-Hertogenbosch. Hij staat bekend als een goed bestuurder en is een geziene Bosschenaar. Hij heeft een mooie lijst resultaten voor de stad op zijn naam kunnen schrijven. We noemen onder andere dat de Gemeente de belastingen laag heeft weten te houden voor burgers. Verder dat de grote parkeergarage St. Jan – vormgegeven ónder de stadsgracht - onder zijn supervisie binnen de gestelde termijn en budget is opgeleverd, waardoor de historische binnenstad zeer goed bereikbaar is voor winkelend publiek en toeristen. Daarnaast heeft hij bijvoorbeeld het initiatief genomen om startende bedrijven in de stad te vestigen, wat de Jamfabriek heeft opgeleverd. Jan staat ook bekend als coach van jonge raadsleden en jonge collega’s in het stadhuis. Jan Hoskam is sinds 1998 lid geweest van de gemeenteraad voor de VVD en was sinds 2002 fractievoorzitter. Daarmee is hij een zeer consistente factor geweest in de Bossche VVD. Hij heeft de stad zowel vanuit zijn rol in de raad als in zijn rol als bestuurder op het stadhuis gedegen en met aandacht voor de burgers gediend.

André Rotman: hart voor sport

André Rotman heeft aan de wieg gestaan van de huidige fractie. Ook zette hij zijn expertise als lokale ondernemer in. André is voorzitter geweest van de raadscommissie Toezicht & Controle. Vanuit die rol is hij jarenlang het financiële geweten van de gemeenteraad geweest, waarbij zijn oneliner “de gemeente is geen pinautomaat” nu nog steeds in de gemeenteraad gebruikt wordt.Hoewel hij ook portefeuilles als economische zaken heeft gedaan, is hij toch vooral bekend van de sportportefeuille. Zo werden er op zijn initiatief bijvoorbeeld zes kunstgrasvelden voor Bossche voetbalverenigingen aangelegd. Om dat tot stand te brengen heeft André alle voorzitters van de clubs bij elkaar weten te brengen, wat structureel heeft geleid tot betere samenwerking van de voorzitters onderling.

Mr. D.U Stikkerplaquette

De mr. D.U Stikkerplaquette is een hoge landelijke VVD-onderscheiding voor iemand met grote verdiensten, die zich meer dan 20 jaar bezoldigd voor de VVD heeft ingezet. Mr. Stikker is een liberale naoorlogse voorman. In 1948 was hij medeoprichter van de VVD.