Opleiding & Training

Naast liberale politiek is de VVD ook op de opleider van Liberaal Nederland. Via ons lokaal netwerk kunnen leden en geïnteresseerden een combinatie van Haya-trainingen en een voor ’s-Hertogenbosch specifiek opleidingsprogramma volgen.

Het liberalisme is de politieke storing van de VVD. Naast liberale politiek zijn wij ook op de opleider van Liberaal Nederland. Landelijk verzorgt de Haya van Somerenstichting trainingen om inhoudelijke kennis en praktische vaardigheden te ontwikkelen, zoals liberalisme, debatteren, mediatraining en politieke vertegenwoordiging. Hierin staat ook informeel netwerken en kennisoverdracht centraal, want iedere deelnemer brengt dankzij zijn of haar achtergrond altijd iets leerzaams mee naar de training.

In het programma “de Bossche Leergang” hebben leden en geïnteresseerden een combinatie van Haya-trainingen en een voor ’s-Hertogenbosch specifiek opleidingsprogramma gevolgd. Het lesprogramma:

• Gemeentelijk bestuur in ’s-Hertogenbosch
  • Liberalisme
  • Debatteren
  • Liberalisme in de Bossche Praktijk
  • Rol provincie en het Rijk in ‘s-Hertogenbosch

Voor deelnemers was dit een mooie gelegenheid om kennis te maken met het liberalisme, vaardigheden op te doen en te leren van elkaars expertise, ook voor buiten de politiek!

In de toekomst starten er nieuwe trainingsprogramma's voor alle liberaal denkende inwoners van ’s-Hertogenbosch en Sint-Michielsgestel. Lidmaatschap van de VVD is geen vereiste.

Lijkt jou dit interessant, laat ons dat weten! Ons bestuurslid is te bereiken via info.vvd@netwerk-dbsmg.nl