Wendy de Groot

Contact:
Mail: w.degroot@s-hertogenbosch.nl

Biografie:

’s-Hertogenbosch is een prachtige, karakteristieke stad met een gastvrije sfeer. Jaarlijks weten dan ook duizenden toeristen onze stad te vinden, maar ook aan de inwoners heeft ’s-Hertogenbosch veel te bieden. We hebben levendige wijken, toegankelijk groengebied, een historische binnenstad met gezellige evenementen en het Paleiskwartier vol bijzondere initiatieven. Echter, de stad heeft potentie voor nog meer mooie ontwikkelingen.

We hebben een rijk aanbod aan culturele instellingen, daar mogen we trots op zijn. Vernieuwende initiatieven verdienen kansen omdat ze verschillende generaties in contact brengen met elkaar, beeldende kunst en diverse muziekstromingen en dat biedt mogelijkheden voor iedereen. Onze rijke historie verdient ook onze aandacht, om klassieke verhalen en gebouwen nieuw leven te geven.

Sport geeft energie aan mens en stad. Meedoen zorgt voor nieuwe contacten en een goede gezondheid. Sport draagt bij aan verbroedering en haalt het beste uit mensen naar boven. Gezonde verenigingen en toegankelijk aanbod zijn daarom voor mij belangrijke aandachtspunten.

Een levendige sport en cultuursector is van belang voor alle inwoners om ons geestelijk en fysiek uit te dagen. Samenwerking tussen starters, ondernemers, onderwijsinstellingen, culturele instellingen, sportverenigingen en politiek is daarbij essentieel. Zo kunnen nieuwe initiatieven opbloeien en bestaande evenementen, verenigingen en instellingen doorgroeien.

Daarom ben ik commissielid voor de Bossche VVD met de portefeuille sport en cultuur. Ik ben een echte verbinder en met frisse energie ben ik aan de slag voor ’s-Hertogenbosch en de kansen die de stad ons biedt!

Vragen, suggesties of ideeën met betrekking tot sport of cultuur? Ik hoor het graag!