Fractie Bossche VVD verrast door vertrek De Wal

De fractie van de Bossche VVD is bijzonder verrast door het besluit van raadslid Gerdien de Wal om de Bossche VVD per direct te verlaten. De Wal heeft op woensdagavond 25 oktober 2017 aangegeven als eenmansfractie verder te willen gaan. De Bossche VVD is teleurgesteld in het feit dat De Wal haar zittingsperiode binnen de VVD niet af maakt.

Als Bossche VVD realiseren wij ons dat het proces van het opstellen van een kandidatenlijst richting de komende gemeenteraadsverkiezingen individuele teleurstellingen met zich mee kan brengen. Uiteindelijk draait de kandidaatstelling om het formeren van een sterk team met voldoende vernieuwing waarmee de Bossche VVD de inwoners van 's-Hertogenbosch in de gemeenteraad gaat vertegenwoordigen. De VVD is er trots op dat zich veel goede kandidaten hebben gemeld. Dit betekent ook dat er een moeilijke afweging heeft plaatsgevonden en dat we niet alle kandidaten een plaats hebben kunnen geven waar ze op hadden gehoopt.

Omdat De Wal na haar vertrek verder wil gaan als eenmansfractie verliest de Bossche VVD een zetel in de gemeenteraad. De vierkoppige VVD-fractie richt zich de komende maanden met een toekomstgerichte blik op de inhoudelijke uitdagingen: Bevorderen van de werkgelegenheid, binden van jongeren aan de gemeente en goede zorg!