Wel kunnen maar niet willen werken...

Niets doen is geen optie!
Sinds jaar en dag spant de Bossche VVD zich politiek in om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en ouderen die vanwege hun leeftijd niet aan werk kunnen komen te ondersteunen bij het vinden van een baan.

De politieke inspanningen van de Bossche VVD zijn gericht op het optimaliseren van het vestigingsklimaat en bedrijven en opleidingsinstituten te interesseren voor de stad. Daarnaast heeft de Bossche VVD - via moties en amendementen - weten te bewerkstelligen dat het college en WeenerXL zich extra inspannen om directies van bedrijven te overtuigen van de kwaliteiten van oudere werkzoekenden en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Onze inspanningen zijn succesvol! Inmiddels heeft zich in onze stad de  Jheronimus Acadamy of Data Science (JADS) gevestigd en vestigen zich “in de periferie van onze universiteit” bedrijven die zorgen voor nieuwe werkgelegenheid.

Wel kunnen, maar niet willen werken...
Het is dan ook ongehoord én een belediging voor alle werkzoekenden dat er jongeren zijn die het blijkbaar normaal vinden om te parasiteren en daar nog trots op zijn ook.

Reden te over voor de Bossche VVD om vragen te stellen aan het college en aan te dringen op maatregelen tegen dergelijk ongehoord gedrag.

De vragen kunt u terugvinden in de onderstaande bijlage. Klik hier om het fragment met de jonge, Bossche werkweigeraar van RTL Editie NL te bekijken.