Bossche VVD zoekt energieke fractiemedewerk(st)er!

Heb jij altijd al willen werken in de politiek en een bijdrage willen leveren aan ’s-Hertogenbosch? Zoek jij een maatschappelijke bijbaan die goed te combineren is met studie of ander werk? Solliciteer dan nu als fractiemedewerker bij de Bossche VVD!

De nieuw gekozen gemeenteraadsfractie is op zoek naar een ambitieuze en flexibele fractiemedewerker die samen met onze raads- en commissieleden wil bouwen aan een beter ’s-Hertogenbosch. Als fractiemedewerker organiseer je activiteiten, denk je mee over politieke initiatieven en verzorg je op een creatieve manier de (online) communicatie van de Bossche VVD.

Wij bieden je een baan met een goede vergoeding in een unieke politieke omgeving waarin je veel vrijheid hebt om je werk zelf te plannen. Het betreft een functie voor gemiddeld 8 uur in de week waar een vaste vergoeding tegenover staat. Je zult te maken krijgen met wisselende uren per week, flexibiliteit is dus een must. Werkuren en andere arbeidsvoorwaarden zijn bespreekbaar.

Wie ben jij?

• Jij bent gedreven en ambitieus.
  • Werkt zelfstandig.
  • Beschikt over HBO werk- en denkniveau.
  • Jij bent creatief en hebt gevoel voor communicatie. Ervaring met videobewerking of photoshop is een plus.
  • Je bent in staat om eigen uren in te delen.
  • Je bent tenminste één avond (dinsdag) beschikbaar voor ondersteuning van fractie- en raadsvergaderingen.
  • Je bent lid van de VVD of hebt affiniteit met ons gedachtegoed.

Wat bieden wij?

• Een afwisselende baan.
  • Een unieke ervaring in een politieke omgeving.
  • Veel vrijheid in het indelen van je werkuren.
  • De mogelijkheid om je te ontwikkelen in een politieke organisatie.
  • Een super enthousiast team van vijf raadsleden en twee commissieleden.

Wat ga je doen?

• Je denkt mee met fractieleden over politieke notities, moties, amendementen en schriftelijke vragen.
  • Je doet voorbereidend onderzoek voor initiatieven van de fractie en ondersteunt hen bij de voorbereiding op vergaderingen.
  • Je monitort politieke resultaten van de Bossche VVD.
  • Je beheert de website en social media kanalen.
  • Je hebt contact met belangengroepen en de pers.
  • Je beheert en verzorgt de agenda voor fractievergaderingen.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de fractievoorzitter van de Bossche VVD, Hanneke Welten via hanneke.welten@s-hertogenbosch.nl of 06-20683269. Als je interesse in de functie hebt ontvangt de fractie graag een korte motivatie en CV via hanneke.welten@s-hertogenbosch.nl.