The Passion aan ons voorbij laten gaan?

Den Bosch heeft de afgelopen jaren een rijke geschiedenis opgebouwd aan grote evenementen. Denk bijvoorbeeld aan de Vuelta, de Tour de France, het WK archery en het EK petanque. Het absolute hoogtepunt in de afgelopen jaren was de grootste tentoonstelling van Jeroen Bosch ooit, in 2016. Het bestuursakkoord heeft uitgesproken om deze lijn door te zetten, want men wil met dergelijke spraakmakende evenementen ’s-Hertogenbosch internationaal op de kaart zetten. De bijkomende toename van het aantal toeristen, die op dergelijke evenementen afkomen, sluit ook aan op de in het bestuursakkoord uitgesproken toename van toerisme met 25%.

De Bossche VVD vindt het dan ook jammer dat the Passion in 2023 aan de neus van ons ’s-Hertogenbosch voorbij is gegaan. De KRO/NCRV heeft immers in 2022 de vraag gesteld of er in ’s-Hertogenbosch interesse was om the Passion in 2023 hier te houden. De Bossche VVD ziet dit als een gemiste kans, daarom heeft de Bossche VVD vragen gesteld aan het college. Zie de bijlage voor de gestelde vragen.