Gevolgen komst Aldi voor Rivierenplein

De Wijkkrant Oost berichtte onlangs over de komst van supermarktketen Aldi aan het Rivierenplein. De Aldi heeft het winkelpand gekocht en maakt ruimte voor de supermarkt door de huur van zeven kleine ondernemers op te zeggen. De Bossche VVD deelt de zorgen van buurtbewoners en ondernemers over de gevolgen voor het diverse winkelaanbod en de openbare ruimte. Een Aldi kan in Aawijk-zuid een goed aanvulling op het winkelaanbod zijn, maar het is jammer dat dit ten koste gaat van het huidige aanbod winkels en horecazaken aan het plein. Buurtbewoners vrezen daarnaast verkeersproblemen door het laden en lossen van grote vrachtwagens in de omliggende straten, zoals de smalle Almstraat.

Volgens de detailhandelsvisie van de gemeente ligt een modernisering van het verloederde Rivierenplein voor de hand. De parkeerdruk en verfrommeling zullen met de komst van de Aldi toenemen, maar het is ook de kans om de openbare ruimte beter in te richten met ruimte voor ondernemers. Daarom hebben onze raadsleden Eddie Altenburg-Collin en Freek van Haren vragen gesteld aan het Bossche College die in de bijlage te vinden zijn.