Blij met maatwerk voor parkeren bij verenigingen

Vorige maand trokken verschillende verenigingen in de Muntel en andere wijken aan de bel dat het nieuwe digitale parkeersysteem hun leden en vrijwilligers onevenredig hard raakte. Een onbedoeld effect van het nieuwe parkeersysteem. Dan moet je volgens ons niet wachten op een evaluatie, maar nu maatwerk bieden aan clubs voor ze in de diep problemen komen.

Met dit signaal van de vereniging vroeg ons raadslid Eva Eigenhuijsen om actie van de gemeente. En met succes! Voor verschillende verenigingen, zoals het Koninklijk 's-Hertogenbosch Mannenkoor, clubs in wijkgebouw de Slinger, de EHBO verenging aan de Pelssingel en de verenigingen in het Willen II complex, wordt nu tijdelijk maatwerk geboden. Bij de evaluatie na een jaar zitten zij aan tafel om de bezoekersregeling voor hen te verbeteren.

De Bossche VVD is blij dat de gemeente tot inzicht is gekomen en maatwerk biedt aan deze verenigingen. Verenigingen zijn het cement van onze samenleving, zij moeten goed bereikbaar blijven voor leden en vrijwilligers die met de auto komen. Dat past bij onze gastvrije en bereikbare gemeente!ain